12 bilde

2022.gadā no 17. līdz 20. oktobrim Rīgas Juglas vidusskolas starptautiskās stratēģiskās partnerības Erasmus+ KA2 projekta “Daudzveidība ir dzīves sāls” (“Variety is The Spice of Life”) skolēnu komanda no 8.klases – skolēni Ralfs Praulītis, Anna Alne, Mikus Spiridovskis un 9.klases skolniece Kate Brikmane-Buklovska kopā ar projekta koordinatoru – kultūras kursu un sociālo zinību skolotāju Ļevu Rusilo un vācu valodas skolotāju Natāliju Meļņiku viesojās īstermiņa mobilitātē Spānijā starptautiskajā SEK ATLANTICO skolā, kur norisinājās sadarbība starp sešām projektā iesaistītām valstīm (Turcija, Portugāle, Spānija, Itālija, Latvija Lietuva).

 

1.diena bija pavadīta mācoties un izzinot diskriminācijas veidus un iemeslus. Skolēni sadarbojās viens ar otru ar skolēniem no dažādām projekta valstīm (Spānija, Portugāle, Turcija, Itālija, Lietuva, Latvija). Savukārt skolotāji izpētīja sākumskolas un pamatskolas skolēnu stundas un skolas izglītības vidi.

Skola atrodas Poio vēsturiskajā pilsētā. Par godu tam, ka skolā ir starptautiskā projekta dalībnieki no daudzām valstīm, tika sarūpēta tikšanās ar pilsētas mēru Domes ēkā. Visu valstu komandas izgāja pašvaldības piedāvāto ekskursiju pa barokālo klosteri, kā arī Kolumba muzejā. Dienas izskaņā visas komandas nobalsoja par projekta logo, kur sīvā cīņā uzvarēja Itālijas komandas veikums.

 

2.dienā starptautisko skolu komandas tika uzņemtas pie Pontevedras pilsētas mēra Miguel Anxo Fernández Lores, kas pārveidoja pilsētu par labu gājējiem, ierīkojot ielas cilvēkiem un velosipēdiem, mazinot auto plūsmu un samazinot negadījumu skaitu līdz nullei. Pilsētas transformācija par labu cilvēkiem, svaigam gaisam, cilvēku kopā būšanas vietām, mākslas darbiem gājēju zonās un uzplaukošai pilsētas attīstībai, Pontevedra saņēma vairākas atzītas Eiropas goda balvas par drošāko un cilvēkiem draudzīgāko pilsētu.

Pēc viesošanās pie pilsētas mēra skolēnu komandas izzināja mācību ekskursijā Pontevedras pilsētas muzejā vietējo kultūras mantojumu un iepazinās ar slavenā spāņu mākslinieka Castelao daiļradi.

Dienas otrajā pusē pavadīta mācoties un izzinot diskriminācijas veidus un iemeslus. Mūsu Rīgas Juglas vidusskolas skolēnu komanda bija proaktīva un izrādīja pirmie iniciatīvu – Mikus Spiridovskis, Ralfs Praulītis un Anna Alne no 8.c klases, kā arī Kate Brikmane-Buklovska no 9.a klases jau iepriekš pirms mobilitātes sagatavoja savus mini pētījumus, ko prezentēja skolā starptautiskiem skolēniem par diskriminācijas gadījumiem Latvijā un veidiem, kā tos mazināt. Skolēni no Spānijas, Itālijas, Lietuvas, Turcijas un Portugāles uzmanīgi klausījās un aktīvi uzdeva jautājumus, iesaistoties mūsu skolēnu rīkotajā diskusijā. Otrā darbnīca bija veltīta zinātniskajiem eksperimentiem, sadarbojoties jauktās grupās, izzinot hromotogrāfiju.

 

3.dienā visi projekta dalībnieki viesojās Santjago de Kompostela, kas ir populārākais galamērķis svētceļotājiem no visas pasaules. Tā ir svētīga vieta tiem, kas dodas ar kājām īpašu svētceļojuma Santjago ceļu, kas ir vēsturisks 800 kilometru garš ceļš, kas apvieno vairākas svētvietas. Sv. Jēkabs sludināja kristīgo ticību Spānijā pirms savas nāves Jeruzalemē un pēc nonāvēšanas viņa miesa tika aizvesta atpakaļ uz Spāniju. Sv. Jēkaba atdusas vieta nu jau atrodas zem Santjago de Kompostelas Sv.Jēkaba katedrāles galvenā altāra.

Santjago de Kompostela ir UNESCO pasaules kultūras mantojuma sarakstā. Šeit sastapām svētceļotājus no visas pasaules un arī līdzīgi svētceļniekiem uzzinājām par vairākām vietām, pētot tās klātienē.

Dienas noslēgumā atgriezāmies Pontevedra, kur spāņu skolēni sagatavoja atjaitīgu foto orientēšanos, lai mēs visi, sadarbojoties jauktās grupās, izzinātu pilsētu, kurā notiek mūsu Erasmus+ projekta mobilitāte.

 

4.diena komandai šī bija noslēdzošā diena projekta mobilitātē Spānijā, jo jau piektdien, diemžēl, bija jādodas uz lidostu, savienojumu neesamības dēļ citās dienās. Šajā dienā skolēni turpināja sadarboties jauktās starptautisko skolēnu grupās, pētot pašu izvēlēto diskriminācijas veidu un izspēlējot sadarbības un problēmu risināšanas spēles. Skolotāji pa to laiku izzināja vidusskolas posma skolas mācību procesu un kopīgi saplānoja otrā semestra projekta aktivitātes.

Dalīties: